הרבנית בקשט מאודסה: "מתפללת שיהיה לנו לאן לחזור"

    נתי קאליש No Comments on הרבנית בקשט מאודסה: "מתפללת שיהיה לנו לאן לחזור"

    הרבנית חסיה בקשט אשתו של הרב שלמה בקשט – רב הקהילה היהודית באודסה שוחחה עם רחל פסטג בתכנית 'עניין משפחתי' וסיפרה לה על פעולות הקהילה באודסה לצאת מגבולות אוקראינה | "כל עוד לא נמצא דרך להוציא את הילדים היתומים – לא נעזוב אותם לבד"

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשיאם של רגעי המתח והחרדה על אדמת אוקראינה, שוחחה רחל פסטג בתכנית 'עניין משפחתי' עם הרבנית חסיה בקשט, אשתו של הרב שלמה בקשט רבה של אודסה וראש מוסדות "תקווה", ששיתפה על ההתפתחויות בשטח.

    הרבנית בקשט: "אני כרגע נמצאת בארץ ישראל, הייתי אמורה לטוס לאודסה אבל פוטין שינה לי את התכניות. בעלי והבת שלי נמצאים שם. נורא היה קשה לעבור את השבת בלי לדעת מה קורה איתם. כל מה שידעתי זה שהם יצאו בשעה 11 בבוקר לכיוון הרי הקרפטים", סיפרה הרבנית בקשט.

    "הם נסעו כל השבת לכיוון הקרפטים", סיפרה. "הנסיעה ארכה 27 שעות, והרכב שנסע אחריהם עם האוכל של שבת, נתקע. במקרה היה לבת שלי כמה חלות שבהשגחה פרטית הוציאה מהמקפיא ולקחה לדרך, וזה מה שהיה למאות האנשים לאכול כל השבת", שיתפה הרבנית.

    הרבנית המשיכה לספר: "הם הגיעו באיחור למקום שהם היו אמורים לשהות בו, ובגלל שהם איחרו נתנו את המיטות שלהם לאנשים אחרים. לאט לאט הם התארגנו עם מזרונים, ומנסים להסתדר במקום, הם עדיין בגבולות אוקראינה, מחפשים פתרון להוציא את הילדים היתומים מאוקראינה, כל עוד שאין פתרון הם לא עוזבים אותם לבד" אמרה הרבנית.

     

     



    0 תגובות